Thứ Ba, 26 tháng 6, 2018

Auto news on Youtube Jun 26 2018

 „U ve směru na Prahu zasahujeme společně s jednotkou HZS Středočeského kraje. Požár byl rychle lokalizován vysokotlakou vodou," uvedli Hasiči Praha na Twitteru

For more infomation >> Hořící BMW na D1 před Prahou zastavilo provoz: Řidiči stáli v dlouhé koloně - Duration: 0:37.

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✅ BMW, '뉴 540i xDrive M 스포츠 패키지 플러스' 출시 - Duration: 5:44.

 BMW 그룹 코리아가 가장 강력한 엔진 출력과 가속 성능 자랑하는 최상위 가솔린 모델 뉴 540i xDrive M 스포츠 패키지 플러스를 새롭게 출시한다

신형 BMW 트윈파워 터보 직렬 6기통 가솔린 엔진을 재한 뉴 540i xDrive M 스포츠 패키지 플러스는 전보다 34마력이 상승된 최고출력 340마력, 최대토크 4

9kg·m의 강력한 힘을 발휘한다. 정지 상태에서 100k /h까지 단 4.8초만에 가속하며 최고 속도는 250km/ 이다

복합 연비는 10.2km/l, 이산화탄소 배출량은 170 /km다. 또한, 스텝트로닉 8단 스포츠 자동변속기를 장 해 빠르고 정밀한 기어 변속이 가능하며, 인텔리전트 사륜구 시스템인 BMW xDrive를 활용해 필요에 따라 엔진 동력을 네 바퀴 모두로 분배해 안정적이며 뛰어난 가속 성능 제공한다

여기에 19인치 더블스포크 664 M 블랙휠과 센사텍 시보드, M 스포츠 스티어링 휠을 통해 역동적이고, 고급스 운 분위기를 강조했다

또한, 바워스&윌킨스 다이아몬드 서라운드 사운드 시스템을 적용해 차량 내부에서도 스튜디오에서와 같은 최상의 음질을 험할 수 있다

 뉴 540i xDrive M 스포츠 패키지 플러스는 라이빙 익스피리언스 컨트롤에 어댑티브 모드가 추가돼 운전자 주행 특성에 맞추어 차량의 세팅을 능동적으로 조절한다

또한, 인테그럴 액티브 스티어링을 기본 장착, 주어진 상 에 알맞게 뒷바퀴의 조향 각도를 조절해 더욱 직관적인 핸들 이 가능하다

  뒷바퀴의 조향 각도는 60km/h 이하에서 앞바퀴와 대방향으로, 60km/h 이상에서는 앞바퀴와 동일한 방향으 변경되어 저속에서는 민첩한 코너링을, 고속에서는 안정되고 안락한 승차감을 제공한다

더불어, 뉴 5시리즈의 가장 큰 특징인 반자율주행 기능 역시 기본 탑재되어 편리하고 안전한 주행을 돕는다

액티브 크루즈 컨트롤, 차선 변경 경고 시스템, 차선 이 경고 시스템, 차선 유지 보조 및 액티브 측면 충돌 보호 시스템이 포함된다

뉴 540i xDrive M 스포츠 패키지 플러스의 가격 부가세 포함 1억 140만원이다

 

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✅ [스파이샷] i30 N라인 서킷 주행..BMW M팩처럼 인기 끌까 - Duration: 4:18.

 현대차 i30 N라인이 위장막을 씌우지 않고 뉘르부르크 을 달리는 모습이 공개됐다.  현대차는 고성능인 N 브랜 의 디자인요소 일부를 차용하고, 성능 등에서 다소 개선한 량을 N라인(N-Line)으로 내놓는다

가격은 그리 높지 않으면서 디자인에서는 고성능 차와 유사 외관을 갖춘 차량을 말한다.  이번에 스파이샷으로 노출 N라인 차량은 고성능 N과 달리 배기구가 한쪽으로 쏠려있 만 전면과 후면 범퍼는 일반 i30 N과 동일한 디자인을 고 있다

범퍼 하단에는 빨간색 엑센트를 준 범퍼립까지 갖춰 눈길을 끈다.  독일 BMW가 M패키지, 메르세데스-벤츠도 디자 적 요소를 더한 AMG패키지를 제공하는 점, 폭스바겐 또한 R라인을, 아우디는 S라인을 운용하는 것과 비슷한 행보다

고성능 브랜드를 갖춘 메이커들은 고성능 이미지를 저가 모 의 볼륨모델에도 적용하고자 하는데, BMW M패키지는 국내 시장에서 상당수 차량에 기본 장착되면서 브랜드 이미지를 강 하는데 큰 도움이 됐다

 하지만 고성능 브랜드 디자인 패키지 전략이 반드시 성 하는 것은 아니다. 고성능 브랜드가 확고하게 잡힌 경우엔 랜드로 인해 볼륨모델 판매에 도움이 되지만, 자칫하면 볼륨 델의 이미지로 인해 본래 고성능 브랜드 이미지를 하락 시키 결과가 나타나기 때문이다

 한편 기아차의 경우는 유럽에서 이보다 먼저 디자인을 상시킨 'GT라인'을 내놓고 K3, 스포티지 등 여러 차에 광범위하게 활용하고 있다

 김한용기자 hy.kim@motorgraph.com 자동차 전문 매체 모터그래프(http://www

motorgraph.com)>

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Novo BMW Série 3 2019 seguirá como exemplo de sedã esportivo - Duration: 2:08.

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Driving forward: huge investment as BMW Group SA starts producing the new X3 - Duration: 5:51.

Driving forward: huge investment as BMW Group SA starts producing the new X3

Driving forward: huge investment as BMW Group SA starts producing the new X3.

With Plant Rosslyn now producing the all-new BMW X3, the BMW Group South Africa family is confident about the future.

  In February 2018, the 1,191,604th BMW 3 Series sedan rolled off the production line at Plant Rosslyn, north of Pretoria – the last time for that model.

"It feels like the end of an era," said Plant Rosslyn director Stefan Huelsenberg.

"When Plant Rosslyn started production of the first-generation 3 Series, we started our growth story – both with regard to increasing our production volumes and to creating jobs in our community and growing the family of the plant." And that's not changing, even if the production line has.

Following a massive R6.16-billion investment, Plant Rosslyn has switched from producing 3 Series sedans to all-new BMW X3 crossover sports activity vehicles (SAVs).

As a compact luxury SAV, the all-new BMW X3 is higher, longer and wider than the BMW 3 Series sedan – so Plant Rosslyn needed an extensive infrastructure overhaul to prepare for the production switch.

  Upgrades to Plant Rosslyn The expansion included a new, 26,000m2 purpose-built body shop, equipped with 288 state-of- the-art Kuka vehicle assembly robots, rendering Plant Rosslyn capable of building the all-new BMW X3.

These robots represent some of the most advanced technology in the automotive industry, and to ensure Plant Rosslyn's associates had the skills required to operate them, BMW invested about R25-million in training ahead of the plant's BMW X3 production start-up.

"Over the years, the development of our production and export programme has been the catalyst for our sustainable growth and contribution to the South African economy," said Tim Abbott, CEO of BMW Group South Africa and Sub-Saharan Africa.

"With the imminent production of the new BMW X3, we remain a committed and engaged corporate citizen dedicated to the upliftment of South Africa and its people." Investing in the people Plant Rosslyn's expansion also includes a brand-new, state-of-the-art centre of excellence where associates are trained to operate BMW's futuristic vehicle-assembly equipment.

"Our R6.16-billion investment to prepare for the new-model BMW X3 is the biggest investment yet in the South African automobile industry," said Huelsenberg.

"This is a clear sign of the commitment of the BMW Group to South Africa's economy and its people.

And when we talk about BMW Group South Africa's investment in the community, it's not only the investment in the people who are working at Plant Rosslyn." He's right, of course.

BMW Group South Africa directly and indirectly employs more than 40,000 people, including associates at Plant Rosslyn, along with the national sales organisation, dealer staff and first-, second- and third-tier supplier employees.

  "You can invest a lot of money in buildings and production equipment, but ultimately the success of your operations is determined by its people," said Huelsenberg.

"We have a brand-new academy at Plant Rosslyn, where our associates are trained in the latest technologies related to car production – from the body shop to the paint shop and the final assembly." One of those associates is Peter Temba, head of lean manufacturing system at BMW South Africa.

"I started working here 36 years ago, in June 1982," he said.

"So I've been part of all the BMW 3 Series produced at Plant Rosslyn.

The BMW 3 Series is a small car compared with the BMW X3, and when I started out I was a small boy.

Now I am a grown-up, an old man ready to go on pension – and now the big car is coming in.

"My wish is for the younger generation to be able to say the same.

Let them see new and bigger models coming in as they stay here at Plant Rosslyn so that they can tell their own story."  .

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