KIA Ceed trzeciej generacji to właściwie samochód zaprojektowany on nowa, choć pozornie aż tak bardzo nie różni się od poprzednika
• Fot. Paweł Kalisz / naTemat Paweł Kalisz 02 lipca 2018 Ten samochód za chwilę będzie pewnie na każdej polskiej ulicy
My już mieliśmy okazję g o sprawdzić – prezentacja nowej generacji KIA Ceed odbyła się w malowniczej prowincji Algarve w Portugalii
Dzięki temu mieliśmy okazję przetestować samochód zarówno na krętych górskich dróżkach i w wąskich uliczkac,h jak i na autostradzie
Trzeba przyznać, że KIA Ceed trzeciej generacji świetnie radzi sobie w każdych warunkach
Każdy producent ma taki model samochodu, który jest jego najważniejszym produktem
W przypadku koreańskiej KIA jest to model Ceed (już bez apostrofu!). To ten samochód sprawił, że dalekowschodnia marka jest dziś tak dobrze rozpoznawalna w Europie, to w Ceed testowane są nowe rozwiązania techniczne, które później trafiają do innych modeli z szerokiej gamy koreańskiego producenta, to wreszcie Ceed wyznacza nowe trendy stylistyczne
Na rynek wchodzi trzecia generacja popularnego kompaktu. W testach wzięło udział kilkanaście samochodów KIA CEED i prawie wszystkie były
czerwone.•Fot. Paweł Kalisz / naTemat Różnic w stosunku do poprzedniej wersji jest tak wiele, że bez większej przesady można powiedzieć, że to zupełnie inne auto, trochę tylko nawiązujące do swojego poprzednika stylistyką
W wyglądzie zewnętrznym zmieniono właściwie wszystko i choć zmiany mają bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny charakter, to jednak znawcy tematu i miłośnicy marki nie będą mieli problemu ze wskazaniem różnic
W nowej Ceed pojawia się więcej linii prostych, dzięki czemu wydaje się dużo większa od poprzedniczki, choć w rzeczywistości różnice nie są aż tak duże
KIA CEED trzeciej generacji.•Fot. Paweł Kalisz / naTemat Od nowa zaprojektowano zawieszenia auta
Jako że samochód adresowany jest do europejskiego klienta, to inżynierowie KIA testowali różne rozwiązania właśnie na Starym Kontynencie
Na drogach w Niemczech sprawdzano, jak auto zachowuje się na dobrej nawierzchni, na drogach w wielkiej Brytanii testowano, jak CEED reaguje na wąskie i ciasne zakręty
Później jeszcze raz wrócono do Niemiec, by przetestować samochód na naprawdę wymagających górskich trasach
Bagażnik jest duży jak na swoją klasę.•Fot. Paweł Kalisz / naTemat W efekcie udało się osiągnąć to, czego brakowało trochę poprzednim generacjom koreańskiego kompaktu
Samochód prowadzi się po prostu świetnie. Nie wykazuje ani nadsterowności ani podsterowności
Powiedzieć, że jedzie jak tramwaj po szynach to jakby nic nie powiedzieć, ja w każdym razie nie widziałem, żeby jakiś tramwaj brał ostre zakręty z taką prędkością jak Ceed i nie wypadł z torów
Dziennikarze, którzy brali udział w prezentacji, testowali właściwości jezdne nowej KIA Ceed także na torze i o ile wiem, żadnemu nie udało się wypaść z trasy
"Cztery diamenty" – element stylistyczny w światłach CEED ma się pojawić także w innych modelach koreańskiego producenta
•Fot. Paweł Kalisz / naTemat Zawieszenie jest dość sztywne, więc należy się liczyć z tym, że na drogach o słabej nawierzchni nie będzie się jechało szczególnie komfortowo, niemniej należy pochwalić inżynierów KIA
KIA CEED od środka. Dalekowschodnie wzornictwo i wykonanie.•Fot. KIA W testowanym egzemplarzu zamontowany był silnik 1,4 GDi spięty z automatyczną 7-biegową skrzynią
Powiem szczerze – nie spodziewałem się, że skrzynia w "koreańczyku" może tak fajnie pracować
Nie czuć było jakiegoś ostrego szarpania, w razie potrzeby redukcja następowała bez zbędnego opóźnienia
W razie potrzeby można przełączyć na tryb sport i wówczas auto zamienia się w małego potwora
Zdecydowanie przyspiesza, ale też ostro hamuje. Moim zdaniem aż za ostro. Silnik 1,4 GDi Turbo znakomicie sobie radzi z rozpędzaniem samochodu
•Fot. Paweł Kalisz / naTemat W każdym razie do pedału hamulca trzeba się przyzwyczaić
"Łapie" dość wysoko i od razu klocki mocno dociskają się do tarczy. Trzeba trochę pojeździć, żeby wyczuć ten pedał i hamować tak, żeby pasażerowie nie skarżyli się na zbyt agresywny styl jazdy
Taka praca hamulców ma też jednak swoje uzasadnienie, skoro samochód sprawnie się rozpędza do prędkości, przy których zaczynają wariować policyjne radary, to i musi mieć sprawny układ, który nasz pojazd zatrzyma bezpiecznie
KIA CEED to zgrabny kompakt, który może się podobać.•Fot. Paweł Kalisz / naTemat Ceed napakowany jest też różnymi technologiami, które ułatwiają życie kierowcom
Zresztą nie tylko im. Jest system awaryjnego hamowania – gdy radary wychwycą przeszkodę, automatycznie włącza się alarm i nieważne, czy przeszkodą jest dom, tir, pieszy czy rowerzysta
Przed zjazdem z wyznaczonego toru jazdy chroni nas system Lane Assist. Ceed wyposażony może być w tempomat, dzięki czemu można jechać autostradą niemal bez udziału kierowcy
Niemal, bowiem systemy nie dopuszczają do sytuacji, w której kierowca całkowicie zdejmuje dłonie z kierownicy
Odpowiednie czujniki to wychwycą po kilkunastu sekundach. Jak zapewniają przedstawiciele KIA, nie wynika to bynajmniej z ograniczeń technicznych, tylko z przepisów prawa
Auto może być świetnym wyborem dla młodych ludzi.•Fot. Paweł Kalisz / naTemat Ceed jest autem kompaktowym, co oznacza, że jest większy od miejskich maluchów, ale jednocześnie nie ma wiele wspólnego z długimi i szerokimi limuzynami
To bardzo popularny segment, takie auta kupują zwłąszcza młode rodziny. Ceed jest na tyle duży i wygodny, żeby spokojnie można było pojechać z dziećmi nad morze, jednak na tyle mały, że parkowanie na zatłoczonych ulicach nie musi być gehenną
To trudny rynek, nowy Ceed będzie konkurować z Golfem, Astrą, Civikiem, Aurisem czy Focusem
Przedstawiciele KIA mają jednak pewność, że ich nowy produkt przekona do siebie tysiące użytkowników funkcjonalnością i jakością wykonania
Automatyczna skrzynia biegów działa nad podziw przyjemnie jak na auto tej klasy
NIe ma szarpnięć, a samochód sprawnie przyśpiesza.•Fot. Paweł Kalisz / naTemat W prezentacji brały udział auta nowe, które miały przejechane niewiele kilometrów, więc trudno wyrokować, jak będzie wyglądał samochód za rok czy pięć
W nowych samochodach materiały wykończeniowe w środku były całkiem dobrej jakości, a spasowanie elementów było doskonałe
Można mieć nadzieję, że samochody po kilku latach nie zamienią się w grzechotkę. Dodatkowym argumentem przemawiającym za kupnem KIA Ceed jest wieloletnia gwarancja na auto
Inaczej pociągnięta linia okien i inne przetłoczenia to znak rozpoznawczy trzeciej generacji CEED
•Fot. Paweł Kalisz / naTemat Czy warto kupić nową Ceed? Trudno powiedzieć, na rynku jest bardzo duża konkurencja w tym segmencie
Samochody kosztują podobnie, wykończone są podobnie i wyposażenie też mają podobne
Często decyduje opinia znajomych, a tu przez wiele lat panowała opinia, że koreańskie auta są dużo gorsze od japońskich
Ale to już historia, dziś prędzej można usłyszeć, że jakością dorównują autom produkowanym w Japonii
Ceed to ciekawa propozycja, która z pewnością znajdzie wielu nabywców. Warto się nią przejechać i samemu ocenić świetne prowadzenie auta i niezłe osiągi silnika
KIA CEED jest na tyle mała, że nawet w zakorkowanym mieście można znaleść miejsce do zaparkowania
•Fot. Paweł Kalisz / naTemat Ceed trzeciej generacji nie tylko inaczej jeździ i inaczej wygląda
Zmieniła się też nazwa, zniknął apostrof. Marketingowcy KIA tłumaczyli podczas konferencji prasowej, że poprzednia nazwa sprawiała zbyt dużo problemów dziennikarzom i użytkownikom
Nowa generacja nie ma więc jednego znaczka w nazwie, ale to nie znaczy, że czegoś jej brakuje
Przeciwnie, auto jest zauważalnie fajniejsze od poprzednich wersji.
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét